11.4.11

Petua Makan Durian....

Siapa tak suka durian, memang sedap dan lazat. Hari ini dah makan beberapa biji sampai semput. Dulu ada pernah dengar bahawa jika makan beberapa biji sama macam makan dua pinggan nasi. Bila dah selesai, mesti badan rasa panas. Sekali sekala tak apa, jika selalu sangat nanti dapat kolesterol tinggi dan kencing manis. Nasib baik dapat percuma sebab ada ladang, kira beruntung juga begitu. Tak sangka sekinchan pun suka, kenapa tiba-tiba budak ni ada sini, nanti ada benda burung cake yang dikacau. 

Ada orang kata jika pergi beli di tepi jalan, jangan pakai kereta mewah. Nanti harga pun melambung tinggi, kalau nak beli lebih baik tanam sendiri atau cari kawan boleh kongsi percuma. Atau naik motor nampak macam tak lah kaya sangat. Tak faham kenapa musim sekarang dah jarang dapat. Apakah makanan buah-buahan kegemaran anda? Petua cara daripada panas badan atau mengelak mendapat penyakit, adalah di nasihat minum air dari kulit durian. Cara ini dapat mengelak dari sebarang kesusahan nanti. Petua ni dari orang tua, hanya ikut saja supaya mengelak risiko. Mungkin dapat mengurangkan berat badan dan menjadi kurus.

Kenapa orang putih barat tak minat sangat. Mereka kata ada bau tak enak. Pelik bukan, bau aromanya wangi saja. Apa yang buat mereka kurang selera. Kenapa tak dapat di negara mereka. Kebanyakan ada di Asia saja, macam mana dan kenapa, pernah terfikir tak. Apakah makanan buah-buahan kegemaran anda? Semua orang mesti ada kan. Bagaimana pula yang paling tak best? Mesti ada juga kan, hari tu ada terbaca cara untuk berniaga secara berkesan. Contohnya jika berniaga apa-apa, tak perlu produk baru. Kita hanya ambil yang lama dan ubahsuai kan sedikit untuk jadi menarik. Dengan perubahan sedikit, sambutan akan meningkat. 

There was an error in this gadget

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...