Sebahagian besar masa perundingan saya baru-baru ini berkisar optimasi 21 taktik untuk meningkat trafik blog cepat mudah syarikat (atau penambahan blog untuk laman dirubah). Seperti biasa, saya menemukan pola yang muncul dalam strategi yang perlu perhatian dan perangkap yang harus dielakkan. Jadi, daripada mengisi $ 400 jam untuk memberi nasihat tentang subjek, saya pikir akan bermanfaat untuk berkongsi banyak potongan-potongan yang paling umum saran di sini di blog (perniagaan sebahagian daripada perkelahian Rand dengan open source Rand, tetapi kehilangan, sebagai biasa).
Pilih Peranti Lunak Blog Kanan (atau Custom Build)
Blog CMS tepat akan membuat perbezaan besar. Jika anda ingin menjadikan diri anda berasingan, saya cadangkan membuat penyelesaian tersuai blog - salah satu yang dapat sepenuhnya disesuaikan dengan pengguna anda. Dalam kebanyakan kes, WordPress, Blogger, Movabletype atau Typepad akan cukup, tetapi bangunan dari awal membolehkan anda untuk menjadi sangat kreatif dengan fungsi dan format. Yang terbaik CMS adalah sesuatu yang mudah bagi penulis (s) untuk menggunakan dan membawa bersama-sama ciri-ciri yang membolehkan blog berkembang. Fikirkan tentang bagaimana anda ingin komentar, pengarkiban, sub-halaman, kategorisasi, beberapa suapan dan akaun pengguna untuk beroperasi dalam rangka untuk menyempitkan pilihan anda. OpenSourceCMS adalah alat yang sangat baik untuk membantu anda memilih perisian jika anda pergi laluan itu.
-
Host Blog Anda Lompat pada Domain anda
Hosting blog anda dalam domain yang berbeza daripada laman utama anda adalah salah satu kesalahan terburuk yang anda boleh membuat. Sebuah blog di domain anda dapat menarik link, perhatian, publisiti, kepercayaan dan peringkat carian - dengan menjaga blog di domain yang berasingan, anda menembak diri sendiri di kaki. Dari terburuk untuk terbaik, pilihan anda - Hosted (pada penyelesaian seperti Blogspot atau Wordpress), dalam domain unik (sekurang-kurangnya anda boleh 301 di masa depan), pada subdomain (ini boleh dianggap sebagai unik dari domain utama oleh mesin) dan sebagai sebahagian-sub domain utama (dalam subfolder atau laman - ini adalah penyelesaian terbaik).
-
Menulis Title Tags dengan Dua Audiens di Mind
Pertama dan terutama, anda sedang menulis tag judul untuk orang-orang yang akan melawat laman anda atau melanggan suapan anda. Tajuk tag yang singkat, tajam, pada topik dan menarik adalah keharusan. Anda juga ingin memikirkan tentang enjin carian ketika tajuk anda posting anda, kerana mesin dapat membantu untuk mengarahkan lalu lintas ke blog anda. Sebuah cara yang bagus untuk melakukan ini ialah untuk menulis posting dan tajuk pertama, kemudian jalankan beberapa carian di Overture, Wordtracker & KeywordDiscovery untuk melihat apakah ada kalimat atau pesanan yang lebih baik dapat membantu anda untuk target "Carian untuk" istilah.
-
Menyertai di Forum & Blogs Berkaitan
Apa pun industri atau niche anda berada dalam, ada blogger, forum dan komuniti online yang sudah aktif. Bergantung pada kekhususan tumpuan anda, anda mungkin perlu berfikir satu atau dua tingkat lebih luas daripada kandungan anda sendiri untuk mencari komuniti yang besar, namun dengan saiz web partisipatif hari ini, bahkan bidang kandungan yang sangat khusus mendapat perhatian. Sebuah cara yang bagus untuk mengetahui akan orang-orang ini adalah dengan menggunakan Technorati untuk melakukan carian, kemudian menyusun mengikut jumlah link (kuasa). tag Del.icio.us juga sangat berguna dalam proses ini, kerana itu carian terus ke mesin (Ask.com 's blog search khususnya adalah kualiti yang sangat baik).
-
Tag Kandungan anda
Technorati adalah tempat pertama yang harus anda posting penandaan. Saya benar-benar mengesyorkan mempunyai tag yang tepat pada halaman anda, menunjuk ke Technorati carian yang anda targetkan. Ada tempat yang baik lain untuk ping - del.icio.us dan Flickr menjadi dua paling jelas (satu-satunya yang lain adalah Blogmarks, yang jauh lebih kecil). Tagging kandungan juga boleh bermanfaat untuk membantu memberi anda "bump" terhadap mendapatkan lalu lintas dari laman web besar seperti Reddit, Digg dan StumbleUpon (yang mensyaratkan bahawa anda mendownload toolbar, tapi percayalah - it's worth it). Anda TIDAK ingin menghantar posting setiap ke laman-laman web, tetapi bahawa satu daripada dua puluh (lihat taktik # 18) ada salahnya.
-
Pelancaran Tanpa Ulasan (dan Tambah Mereka Kemudian)
Ada sesuatu yang menyedihkan tentang sebuah blog dengan 0 komentar pada setiap posting. Rasanya mati, kosong dan tidak popular. Untungnya, ada solusi mudah - tidak menawarkan kemampuan untuk menghantar komen pada blog dan tak seorang pun akan mengetahui bahawa anda hanya mendapatkan 20 unik sehari. Setelah anda ke atas dari 100 pelanggan RSS dan / atau 750 pelawat unik pada hari, anda boleh membuka komen dan melihat aktiviti ringan. Komen sering cara pengunjung baru teknologi-cerdas mengadar populariti laman (dan dengan demikian, bernilai), sehingga bermain untuk kekuatan anda dan menjaga kekaburan anda peribadi.
-
Jangan Lompat pada kereta muzik
Beberapa meme yang layak dibicarakan oleh setiap blogger dalam ruangan, tapi kebanyakan tidak. Hanya kerana ada berita besar dalam industri anda atau TIDAK niche TIDAK bermakna anda perlu menutupinya, atau bahkan menyebutkan itu (walaupun boleh berharga untuk link ke sana sebagai samping, hanya untuk mengintegrasikan pengalaman bersama ke kandungan unik anda). Banyak blog terbaik talian DO berbicara tentang trend besar - ini adalah kerana mereka sudah popular, didirikan dan dipercayai untuk menjadi sumber berita bagi masyarakat. Jika anda melancarkan sebuah blog baru, anda perlu menunjukkan orang-orang di ruangan anda bahawa anda boleh menawarkan sesuatu yang unik, berbeza dan berharga - bukan hanya cerita yang sama dari sudut pandang anda. Hal ini kurang penting di ruangan-ruangan di mana ada blogger sangat sedikit dan liputan talian sedikit dan banyak lagi dalam ruangan yang kewalahan dengan blog (seperti carian, atau apapun yang berkaitan dengan teknologi).
-
Link cerdas
Ketika anda link di posting blog anda, konvensyen menggunakan mana yang berlaku dan kreativiti bila dibenarkan, tetapi menyedari bagaimana link yang anda layani adalah sebahagian daripada kandungan yang anda berikan. Tidak setiap masalah yang anda diskusikan atau laman anda menyebutkan keperluan link, tapi ada garis halus antara overlinking dan underlinking. Saran terbaik yang boleh saya berikan adalah untuk memikirkan pasca dari sudut pandang pembaca yang relatif kurang maklumat. Jika anda menyebutkan Wikipedia, semua orang sudah akrab dan link tidak diperlukan. Jika anda menyebutkan suatu halaman tertentu di Wikipedia, sebuah link perlu dan penting. Juga, perlu diketahui bahawa blogger lain mengutip atau sumber-sumber dalam talian (atau bahkan telah membincangkan idea-idea mereka) tanpa disambungkan kepada mereka dianggap etiket buruk dan boleh mendapatkan anda cemuhan yang boleh kos link dari sumber yang di masa depan. Ini hampir selalu lebih baik untuk menjadi lebih-murah hati dengan link daripada di bawah-murah hati. Dan kondom link? Hanya menggunakan mereka apabila anda menyambung untuk sesuatu yang anda mencari yang benar-benar tidak menyenangkan atau ketakutan serius.
-
Tamu Undangan Blogger
Meminta keperibadian terkenal di niche anda untuk menyumbang blog singkat tentang hal keahlian mereka adalah cara yang bagus untuk tumbuh nilai dan liputan blog anda. Anda tidak hanya menyanjung orang dengan mengakui selebriti mereka, anda hampir memastikan diri anda sendiri link atau sekurang-kurangnya sebuah persatuan dengan sebuah jenama yang boleh memberi anda pembaca. Hanya pastikan bahawa anda benar-benar mendapatkan posting berkualiti dari seseorang yang dekat dengan universal popular dan dikagumi mungkin (kecuali jika anda ingin memulakan bermain permainan linkbait drama, yang saya pribadi membenci). Jika anda sudah agak popular, sering dapat bermanfaat untuk melihat luar ruangan anda dan membawa penulis tetamu yang mengandungi sudut yang sangat unik atau subjek untuk membantu membubuh tumpuan anda. Satu catatan tentang blogger tetamu - pastikan mereka sepakat untuk pekerjaan mereka diedit oleh anda sebelum itu diposting. Sebuah perselisihan tentang hal ini setelah fakta dapat memiliki konsekuensi negatif.
-
Menghindari Pengiklanan (Sampai anda sedang popular)
Aku benci AdSense di blog. Biasanya, saya mengabaikannya, tapi aku juga melemparkan mata tajam terhadap high posting dan profesionalisme kandungan ketika saya melihat AdSense. Itu tidak bererti bahawa iklan kontekstual tidak boleh bekerja dengan baik di beberapa blog, tapi harus terintegrasi secara baik dalam desain dan tata letak untuk membantu menunda kritik. Jangan salah - itu tidak adil untuk menilai sebuah blog dari sampulnya (atau, dalam hal ini, iklan-nya), tetapi menghabiskan banyak masa surfing blog dan anda akan mempunyai kesan yang sama - blog berkualiti rendah AdSense dijalankan dan banyak yang berkualiti tinggi tidak. Saya selalu mengesyorkan bahawa apakah peribadi atau profesional, anda menunggu sehingga blog anda telah mencapai tahap kejayaan sebelum anda mula beriklan. Iklan, apakah mereka sponsorship, spanduk, kontekstual atau yang lain, cenderung mempunyai kesan, langsung negatif pada jumlah pembaca yang melanggan, tambah ke kegemaran dan link - anda pasti tidak mahu batasan bahawa sementara anda masih cuba untuk dilakukan.
-
Go Beyond Teks di posting anda
Blog yang berisi apa pun selain baris demi baris teks yang lebih sukar untuk membaca dan kurang konsisten menarik daripada mereka yang menawarkan gambar, elemen-elemen interaktif, kandungan multimedia sesekali dan beberapa grafik pintar & grafik. Bahkan jika anda mempunyai kesulitan dengan kandungan non-teks, fikirkan bagaimana anda boleh memformat teks menggunakan blockquotes, indentasi, butir-butir, dll untuk mencipta sebuah blok visual lebih menarik dan mudah dicerna isi.
-
Cover Topik yang Perlu Perhatian
Dalam setiap ceruk, ada topik tertentu dan soalan yang sering ditanyakan atau merenung, tapi jarang mempunyai jawapan yang pasti. Walaupun cadangan ini berlaku untuk hampir setiap laman berasaskan kandungan, itu sangat mudah untuk memanfaatkan dengan blog. Jika setiap orang di forum Nascar online adalah bertanya-tanya tentang komponen dan kos dari rata-rata kenderaan Nascar - memberikannya kepada mereka. Jika industri perdagangan saham dalam talian penuh dengan soalan-soalan tentang saham berperforma terbaik setelah ancaman pengganas, jalan anda jelas. Luangkan masa dan usaha untuk kajian, dokumen-dokumen dan memberi dan anda hampir dijanjikan kandungan link-layak yang akan menarik pengunjung baru dan pelanggan.
-
Perhatikan Analytics anda
perisian pelacakan Pengunjung boleh memberitahu anda posting mana audiens anda menyukai terbaik, mana yang tidak mendapatkan gambar dilihat dan bagaimana enjin carian yang memberikan lalu lintas. Gunakan petunjuk untuk bertindak balas dan meningkatkan strategi anda. Feedburner sangat bagus untuk RSS dan aku peminat peribadi Indextools. Pertimbangkan menambah tindakan pengesanan ke blog anda, sehingga anda dapat melihat apa sumber lalu lintas yang membawa pengunjung high terbaik (dari segi masa yang dihabiskan di laman web, # paparan laman, dll). Saya sangat suka mempunyai "register" link ditandakan untuk analisis sehingga saya dapat melihat apa yang peratusan pengunjung dari masing-masing sumber cukup tertarik ingin meninggalkan komen atau membuat account.
-
Gunakan Suara Manusia
Karisma adalah kualiti yang berharga, baik online dan off. Melalui blog, itu yang paling sering dinilai oleh suara anda hadir bagi pengguna anda. Orang seperti empati, kuasa kasih sayang, dan kejujuran. Simpan di garis depan fikiran anda ketika menulis dan anda akan berada di kedudukan yang baik untuk berjaya. Ini juga penting bahawa anda mengekalkan tahap kerendahan hati dalam blogging anda dan tetap berpegang pada akar anda. Ketika pengguna mula merasa bahawa blog adalah mengambil sendiri terlalu serius atau kehilangan ciri-ciri yang membuat unik, mereka mula mencari tempat-tempat baru untuk kandungan. Kami sudah pasti membuat kesalahan (bahkan baru-baru ini) yang kos kita beberapa fans - berhati-hati untuk mengendalikan tidak hanya apa yang anda katakan, tetapi bagaimana anda mengatakannya. Terkini - jika ada masalah butang panas yang telah anda posting emosional, marah itu dengan membiarkan pos duduk dalam mode draft untuk satu atau dua jam, kembali membaca dan mempertimbangkan setiap semakan. Dengan munculnya feed, selepas anda menerbitkan, tidak ada akan kembali.
-
Arkib Berkesan
Arkib-arkib terbaik adalah hati-hati ditetapkan dalam subjek dan rentang tarikh. Untuk lalu lintas carian (syarat terutama ekor panjang), dapat menjadi yang terbaik untuk menawarkan isi penuh setiap pos dalam kategori di laman arkib, tetapi dari sudut pandang kegunaan, hanya menyambung setiap posting jauh lebih baik (mungkin dengan sangat singkat potongan). Baki kedua masalah dan membuat keputusan berdasarkan pada tujuan anda. Sebuah catatan terakhir pada pengarkiban - pagination dalam blogging bisa berbahaya bagi lalu lintas carian, bukan menguntungkan (seperti yang anda berikan selalu berubah, salinan laman kandungan). Pagination sangat bagus untuk pengguna yang tatal ke bawah dan ingin melihat lebih banyak, walaupun, jadi pertimbangkan meletakkan "noindex" pada tag meta atau di fail robots.txt untuk menjaga labah-labah di mana mereka berada - dalam sistem rekod yang terancang dengan baik .
-
Melaksanakan Smart URL
Struktur URL yang terbaik untuk blog ini, menurut pendapat saya, sesingkat mungkin sementara masih mengandungi maklumat yang cukup untuk membuat tebakan tentang kandungan yang anda akan dapati di halaman. Aku tidak suka tanda hubung 10, judul blog panjang yang merupakan hasil sampingan dari plugin banyak CMS, tetapi mereka tentu lebih baik daripada parameter dinamik dalam URL. Ya - Aku tahu aku tidak berjalan bicara di sini, dan semoga itu adalah sesuatu yang kita boleh memperbaiki dalam waktu dekat. Bagi mereka yang mengatakan bahawa satu parameter dinamik dalam URL tidak sakit, aku akan mengambil isu - hanya menulis semula ID = 450 untuk / 450 telah membaik lalu lintas carian jauh di beberapa blog kami telah bekerja sama dengan?.
-
Mengungkapkan Sebisa mungkin
blogosphere ini cinta dengan idea tentang dunia open source di web. Berkongsi kedai besar apa yang biasanya boleh dianggap sebagai maklumat peribadi adalah aturan, bukan pengecualian. Jika anda boleh menawarkan kandungan yang biasanya swasta - rahsia perdagangan, harga, masalah kontrak, dan bahkan kadang-kadang rumor tidak berbahaya, blog anda boleh mendapatkan manfaat. Membuat keputusan tentang apa yang di luar batas dan seberapa jauh anda boleh pergi dan kemudian dorong sampai ke batas bahawa untuk melihat kesan yang terbaik. Komuniti anda akan membalas anda dengan link dan lalu lintas.
-
Hanya Satu Post di Dua puluh Bisa linkbait
Tidak setiap posting layak dibuat ke atas Digg, Del.icio.us / popular atau bahkan menyebutkan di beberapa blog lain di ruangan anda. Cuba untuk over-pasar setiap posting yang anda tulis akan menghasilkan pushback dan akhirnya menyebabkan opini negatif tentang usaha anda. Blog anda kurang popular adalah, semakin sukar akan membina kegembiraan di sekitar pos, namun proses linkbait selalu trial and error - membina, menguji, membaiki dan membina semula. Terus mencipta idea-idea besar dan menguatkan mereka dengan banyak padat, isi setiap hari dan akhirnya anda akan cukup besar untuk tempat keluar satu dari setiap 20-40 posting benar-benar menjadi linkbait.
-
Membuat Efektif Gunakan Hari Lalu Lintas Tinggi
Jika anda mempunyai linkbait, baik melalui desain atau kerana kemalangan, pastikan anda memanfaatkan. Ketika anda menekan halaman depan Digg, Reddit, Boing Boing, atau, dalam skala yang lebih kecil, menarik beberapa ratus pengunjung dari sebuah blog atau laman web yang lebih besar dalam ruangan anda, anda harus mengedepankan terbaik anda kaki. Pastikan untuk menyusul pada tempoh waktu lalu lintas tinggi dengan 2-3 posting berkualiti tinggi yang mempamerkan kemahiran anda sebagai penulis, kedalaman pemahaman anda dan biarkan pengunjung tahu bahawa ini adalah kandungan mereka harus menempel sekitar untuk melihat lebih banyak. Tidak membunuh potensi linkbait "bump" lebih cepat daripada sebuah blog yang berisi arak yang tidak mengemas kini selama 48 jam selepas mereka menerima kemasukan besar pengunjung.
-
Membuat dan Memenuhi Harapan Mereka
Apabila anda menulis untuk audiens anda, fokus kandungan anda, masa pos dan bidang minat semua akan menjadi berkaitan dengan gaya peribadi anda. Jika anda sangat bervariasi dari gaya itu, anda berisiko menjauhkan orang-orang yang telah datang untuk mengenal anda dan bergantung pada anda untuk data tertentu. Jadi, jika anda membina sebuah blog di sekitar idea menjadi seorang ahli analisis dalam bidang anda, jangan mengabaikan keluaran terbaru dari tokoh industri hanya untuk berbual tentang sebuah isu emosional - menyampaikan apa yang pembaca anda inginkan dari anda dan krisis nombor. Hal ini berlaku sama baik untuk pasca frekuensi - jika blog anda secara teratur bergolak keluar 2 posting sehari, memiliki dua minggu dengan hanya 4 posting akan mempunyai kesan yang merugikan pada lalu lintas. Itu tidak bermakna anda tidak boleh mengambil bercuti, tetapi anda perlu menjadualkan bijak dan bersiaplah untuk kehilangan pelanggan RSS dan biasa. Ini tidak adil, tapi itu kebenaran. Kami kehilangan pengunjung setiap kali saya menghadiri persidangan SES dan drop untuk satu posting setiap dua hari (nota - guest blogger dan posting waktu-release boleh membantu di sini, juga).
-
Membangun Merek
Mungkin salah satu aspek yang paling penting dari semua dalam blogging adalah tanda-bangunan. Seperti Zefrank dicatat, untuk menjadi tanda besar, anda harus jenama yang orang ingin mengaitkan dirinya dengan dan jenama yang orang-orang merasa mereka nilai berasal dari menjadi ahli. Eksklusif, lelucon insider, e-mel dengan biasa, pos kucing sesekali dan rujukan pengalaman sebelum ini, anda boleh off meletakkan bagi pembaca baru, tapi mereka emas solid untuk menjaga pangkalan setia anda merasa baik tentang pengalaman jenama mereka dengan anda. Hati-hati untuk tetap pada jenama anda - selepas anda mempunyai definisi yang orang-orang seperti dan merasa selesa dengan, sangat sulit untuk berehat cendawan yang tanpa kesan berat. Jika anda sedang membangun sebuah blog baru, atau membina satu rendah lalu lintas, saya sangat menyarankan menuliskan tujuan jenama anda dan atribut identiti untuk membantu mengingatkan anda apabila anda menulis.
Semoga sukses untuk semua anda blogger di luar sana. Ini adalah lapangan semakin padat untuk bermain, tetapi strategi ini akan membantu untuk memberikan keunggulan dalam persaingan. Seperti biasa, jika anda punya penambahan atau perbezaan pendapat, saya akan senang mendengar mereka.