31.1.11

Resepi Kuih Muih Terbaru Paling Enak dan Lazat...

Anda suka makanan yang sedap dan enak selalu. Boleh cuba Resepi Masakan Kuih Muih Terbaru Paling Enak dan Lazat yang tentu terbaik dan unik untuk seluruh keluarga chef kak wan daging masakan nasi mee melayu Chef menikmati bersama-sama. Caranya sungguh mudah dan cepat untuk dibuat dengan bahan yang terdapat dengan segera di kedai runcit. Namanya dipanggil sebagai batik dengan corak yang menarik seperti jarang dijumpai. Jika keluarga dan kawan anda melihatnya tentu akan terpesona dengan bentuk dan rasa yang sedap ini. Biasalah kita minat masak sampai belajar di Switzerland lagi tau.
Sebelum memulakannya, sediakan pen dan kertas dan catit maklumat yang tertera di bawah. Sediakan bahan-bahan yang diperlukan, kalau boleh dapur perlu mempunyai alat yang penting dan jauhkan diri dan anak daripada benda yang merbahaya seperti pisau dan gunting. Semoga selamat mencuba, dan jika berjaya boleh buka kedai atau jual kepada kawan-kawan dengan harga yang berpatutan. Selamat menjamu selera dan di mana anda berada, sentiasa ingat untuk kunjungi kami untuk dapat maklumat baru dan supaya blog ini boleh glamer macam orang lain juga pun, macam orang vip juga kan, bye bye, jumpa lagi.

Bahan-Bahan: 
1 peket milo yang kecil (200g) 
1 bar mentega (buttercup @ farmcows) 
setengah tin susu pekat 
satu peket biskut marrie (setengah kg) 

Cara: 
1. cairkan mentega dengan kaedah double boiler di atas dapur gas 
2. selepas cair mentega,masukkan susu pekat. 
3. masukkan biskut marrie yang telah dipatahkan kepada 2@3 bhgn dan milo ke dalam mangkuk atau bekas besar. 
4. tuang mentega n susu tadi dan gaul sebati ke dalam mangkuk berisi biskut n milo. gaul sebati 
5. masukkan adunan ke dalam loyang atau acuan kek atau bekas biasa pun boleh. 
6. tekankan dan padatkan adunan menjadi satu lapisan seperti kek menggunakan sudu atau senduk. 
7. sejukkan dalam peti ais selama 3-5 jam. sampai adunan keras. kalu nk cepat keras, letak kt bhgn ais.potong dan hidangkan.

1 comment:

Rabia Sensei said...

Kek yang paling senang sekali untuk dibuat! =D

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...