4.1.11

Tips Menguruskan Mengecilkan Perut Badan Masa Cepat

Aku dulu kategori plump gak masa remaja...pastu aku diet cara-cara...cam seminggu aku makan kaw2...seminggu aku makan sekali sehari atau aku posa...lauk2 masa aku diet tu pon  sayur mentah, atau rebus jap (aku amik ngn jus sayur tu sekali...ikan bakar..jelantah nenas ngn timun..seme fat free...susu nak tido pon aku bancuh sunlac skimmed milk instead full ceam dutch lady yg aku nyer fevret masa aku tak diet)...plus aku active gile...berkayak la...panjat tangga...berenang..Tip Menguruskan Badan mengecilkan perut dengan masa cepat peha perut cinta kecantikan so senang2 la badan aku turn...dari 62kg ke 52kg within a month jer (mgkn muda lagi kot ms tu...metabolic rate tinggi giler babans) ...tp naik pon cepat gak...cuma bila turun aku makan banyak ikan dan ayam/susu utk elakkan muscle loss...nanti gelebeh...buruks...so utk elak badan naik balik pas aku kurus aku activekan diri aku dan makan cam biasa (cara paling baik utk maintain)...sblm tuh aku rajin gak makan duromine la...ubat kurus, teh segala...tp hampeh la...kurus mmg kurus...tp tak tahan lama dan banyak kesan sampingan...angin la...sakit dada la...plus mamai (tak leh pikir secara optimum)
kalau nak kuruskan badan tp nak pakai cara lama dgn berdiet , masak healthy food, bersenam, berjoging bagai...mama tak kata itu salah..betul what..but it's so time consuming & meletihkan..kalau ada masa & rasa boleh sekat2 selera tuh..buatlah..tp bagi mama ..mama takde kompromi when it comes to health..lebih baik mencegah dari mengubat...PM kita pun suh kita amalkan pemakanan seimbang sbg usaha tuk elakkan jangkitan H1N1..itu sebablah 300 pakar nutrisi ditempatkan di hospital dan klinik kerajaan tuk beri khidmat nasihat berkenaan pemakanan seimbang...

ishk...dah terpanjang lebar plak..but trust me ..its really worth to try..ikhlas dr hati
tu je lah cara aku kuruskan badan...cuma skang plak badan aku payah nak naik...tatau pesal...

No comments:

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...