28.4.11

Video Kucing Persia Yang Menarik Untuk Dijual 2011

Siapa sini suka binatang? Ada macam-macam jenis kucing persia yang terdapat di Malaysia. Ramai suka tengok video comel anak parsi untuk di jual melompat sana sini. Kami bukan nak jual atau beli, hanya yang lain hanya tau siam dan bengal. Ada yang suka main game, bagi nama dan nak cara mandi yang elok.

Mereka pun nak kasih sayang seperti orang lain. Beri makanan yang secukupnya dan perlindungan. Saya ada satu kucing merah, nak jaga kesihatannya saya beri friskies. Makanan yang sihat dapat membantu tumbesaran. Selain dari tu dapat mengurang keguguran rambut dan memberi otak yang cergas.

Semasa saya kecil pernah terbunuh miaw sendiri. Masa tu tak faham, nak buat miaw tu macam anjing dengan meletakkan tali pinggang di leher yang bernama Ali. Selepas tu, rasa haus sangat dan pergi ke dapur sekejap.
Tak sangka selepas balik ke bilik, dah tak bernyawa lagi. Sedih rasa bila terpaksa ditanam dibelakang rumah. Jadi budak-budak kecil jangan terlalu ganas macam saya, kesian sungguh.

Kalau yang jenis yang kembang, jaga-jaga mesti ada yang nak curi. Memang dah terjadi, hilang sekelip mata pada waktu pagi. Sebelum tu ramai datang rumah ada jamuan, ada yang komen cantik dan gemuk. Mesti ada yang minat, tak kisah lah, lagi pun orang bagi, tak beli pun, dia pun asyik tidur dan eksyen sikit.

Lain sikit dari topik, ramai yang tak tahu, saya hampir bakar rumah sendiri masa kecil, sebab bermain dengan mancis. Sampai terbakar langsir, tapi syukur dengan senyap-senyap berjaya menghalang ia merebak. Panik betul, kalau tak dah lama jadi abu dah jadi arwah. Siapa yang ada anak kecil, sorok benda-benda bahaya sebab mereka tak faham dan selalu ingin mencuba.

No comments:

Share It

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...